Net zoals de meeste winkelketens moest ook Intratuin in zijn bijna vijftig jaar bestaan met de tijd meebewegen. De nieuwe winkel in Deventer is een zogenoemde Intratuin 3.0, die qua styling en aanbod past binnen de nieuwe formule van het centrum. De winkel is opgebouwd als een soort ‘lifestyle magazine’, waarbij bezoekers door verschillende ‘rubrieken’ kunnen lopen.
Het pand van negenduizend vierkante meter stond tien jaar leeg. Intratuin en SVT Branding + Design Group hebben ruim vijf jaar aan de vestiging gewerkt. De winkel bestaat uit twee verdiepingen en is verdeeld in verschillende compartimenten en conceptstores. Zo heeft de vestiging een eigen groente- en bloemenwinkel.
Net als in de andere Intratuin-winkels is...
Net zoals de meeste winkelketens moest ook Intratuin in zijn bijna vijftig jaar bestaan met de tijd meebewegen. De nieuwe winkel in Deventer is een zogenoemde Intratuin 3.0, die qua styling en aanbod past binnen de nieuwe formule van het centrum. De winkel is opgebouwd als een soort ‘lifestyle magazine’, waarbij bezoekers door verschillende ‘rubrieken’ kunnen lopen.
Het pand van negenduizend vierkante meter stond tien jaar leeg. Intratuin en SVT Branding + Design Group hebben ruim vijf jaar aan de vestiging gewerkt. De winkel bestaat uit twee verdiepingen en is verdeeld in verschillende compartimenten en conceptstores. Zo heeft de vestiging een eigen groente- en bloemenwinkel.
Net als in de andere Intratuin-winkels is er veel ruimte voor groen, woonaccessoires en dieren. In het ‘Leven in de tuin’-gedeelte kunnen klanten advies krijgen over hoe ze hun tuin aantrekkelijker kunnen maken voor vogels en insecten. Het pand beschikt ook over een buitenterras, een groot restaurant met open keuken en over een proeftuin, waar klanten seizoengebonden producten uit de kas van de winkel kunnen eten.
Bijzonder is dat vestigingsmanager Twan Jongbloets zelf de audiotour insprak. Hiermee worden klanten door de winkel geleid en horen ze ondertussen weetjes en adviezen. “We zijn ontzettend trots op deze sfeervolle opzet, waarin bezoekers als het ware steeds een andere wereld betreden”, vertelt Jongbloets.
Bij de 3.0-formule wil Intratuin toe naar meer beleving voor de bezoeker. Zo zijn de kassamedewerkers in de winkels geen caissières, maar gastvrouwen. Ze zitten niet te wachten achter de kassa op de volgende klant, maar staan en maken 'echt contact' met de klanten. Daarnaast is er een korte looproute gemaakt voor de ‘snelle, doelgerichte koper’ en een langere, waarbij bezoekers die de tijd hebben uitgebreid langs alle afdelingen worden geleid.