Supermarktketen Dirk focust zich voorlopig op groei met zijn fysieke winkels. “Het onlinegebeuren groeit wel, maar nog steeds verdient niemand van onze collega’s ermee”, zegt directeur Marcel Huizing tegenover het AD.
Dirk beschouwt het niet hebben van een webwinkel als belangrijke factor om de prijzen laag te houden. Op de vraag of de retailer ooit wel een webwinkel opent, zegt Huizing ‘alle ontwikkelingen in de gaten te houden’. “Maar Nederlanders blijven gehecht aan hun supermarkt. We hebben nu 122 winkels en dat aantal breidt nog steeds uit.”
Dirk haalde onlangs met grote advertenties uit naar branchegenoot Albert Heijn, dat besloot zijn goedkope producten niet langer ‘goedkoopjes’ te noemen. Het is belangrijk dat Dirk als kleinere speler af en toe op die manier van zich laat horen, zegt Huizing. “Albert Heijn heeft veel grotere reclamebudgetten dan Dirk, wij moeten het hebben van onze creativiteit.”
Dirk groeit harder dan het marktgemiddelde van 5,9 procent, zegt Huizing verder. De supermarktketen is volgens hem ‘een gezond bedrijf’. In 2017 was moederbedrijf Detailresult, waar ook DekaMarkt onder valt, goed voor een winst van 26,8 miljoen euro.
Reacties 0