Nieuwe wisseling bij GrandVision: Pearle-directeur weg

Nieuwe wisseling bij GrandVision: Pearle-directeur weg

Peter van der Meer neemt na twee jaar afscheid als retaildirecteur van Pearle Nederland. Hij zet zijn loopbaan buiten optiekconcern GrandVision voort. Dat blijkt uit een interne mededeling, die in handen is van RetailNews.

Van der Meer kwam in maart 2017 in dienst van Pearle, waar hij zich met name heeft gericht op het vormgeven van een nieuwe strategie. Er kwam onder meer een nieuw winkelconcept en een nieuwe marketingstrategie onder de naam ‘happy eyes’. Daarmee wil de formule oogzorg uit de klinische sferen halen en vooral laagdrempeliger maken, vertelde Van der Meer onlangs tegen RetailTrends. “We willen geen medische omgeving creëren, maar juist de toegankelijkheid accentueren.”

Van der Meer gaat zich na zijn vertrek bij Pearle weer richten op zijn eigen ondernemerschap. Hij is oprichter en oud-directeur van parfumerieketen Mooi en werkte in het verleden onder meer bij Ahold, Blokker, Bricorama en Goossens wonen & slapen. Wie zijn opvolger wordt bij GrandVision is nog niet bekend.

Wisselingen
Er zijn recent meerdere wijzigingen geweest aan de top van GrandVision Benelux, waar behalve Pearle ook onder meer Eye Wish onder valt. Zo werd topman Leo van Welij ontslagen na interne klachten over agressief gedrag, alcoholmisbruik, vriendjespolitiek en het creëren van een angstcultuur. Voormalig Etos-topman Jan-Derek Groenendaal begon deze maand als nieuwe managing director. 

Vorig jaar maakte RetailNews al melding van diverse andere wisselingen in de top van GrandVision Benelux. Zo vertrokken directieleden Julius Remarque, Ilse Heemskerk en Hans van der Heyden en begon Karen Swinkels als retaildirecteur van Eye Wish.

Reacties