Webwinkels We Love Musthaves en Bluegood zijn aangesproken door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) op het slecht informeren van hun klanten. Het gaat onder meer over het onjuist of onvolledig berichten over het herroepingsrecht, de levertijd en de contactgegevens op de website.
Zo had Bluegood, verkoper van huishoudelijke artikelen, door een groot aantal bestellingen een probleem met het leveren van 'aircoolers'. Veel consumenten kregen het product niet geleverd binnen de vermelde levertermijn. Door ingrijpen van de ACM hebben mensen uiteindelijk hun geld teruggekregen en is de tekst op de website aangepast. De website van Bluegood is momenteel 'onder constructie'.
Over We Love Musthaves werd door consumenten melding gemaakt bij ACM omdat de modewebshop zijn retourbeleid en contactmogelijkheden niet duidelijk op de website had staan. Die informatie staat nu goed vermeld.
Begin februari legde ACM de webwinkel T.O.M. een boete op van 250 duizend euro vanwege structurele misleiding van de consument. Eerder kregen onder meer Bever en Coolcat een boete, omdat zij consumenten onvoldoende zouden hebben geïnformeerd over de regels rond retourneren.
Reacties 0