Dit vlaggenschip van Lush heeft een spa, bloemist en bibliotheek

Dit vlaggenschip van Lush heeft een spa, bloemist en bibliotheek

Lush wijdde vorig jaar in Tokio al een aparte winkel aan zijn beroemde bath bombs. Nu opent het cosmeticamerk zijn grootste winkel ooit in Liverpool. De flagshipstore vervangt de oude winkel in de Britse stad en is vijf keer zo groot als zijn voorganger. Het pand beslaat drie verdiepingen en er is plek voor zo’n negen miljoen bruisballen. Verrassend is dat in de nieuwe Lush-winkel niet alleen driehonderd nieuwe producten verkocht worden, maar er ook een spa, bloemist en bibliotheek toegevoegd zijn.

De spa in de winkel is opgedeeld in zes behandelkamers. Bezoekers kunnen hier kiezen voor een gezichtsbehandeling of uitgebreide massage. In het HairLab is het mogelijk een nieuwe kapsel te laten knippen of de winkel met een andere haarkleur te verlaten. Ook kunnen bezoekers hier een haarbehandeling krijgen...

Lush wijdde vorig jaar in Tokio al een aparte winkel aan zijn beroemde bath bombs. Nu opent het cosmeticamerk zijn grootste winkel ooit in Liverpool. De flagshipstore vervangt de oude winkel in de Britse stad en is vijf keer zo groot als zijn voorganger. Het pand beslaat drie verdiepingen en er is plek voor zo’n negen miljoen bruisballen. Verrassend is dat in de nieuwe Lush-winkel niet alleen driehonderd nieuwe producten verkocht worden, maar er ook een spa, bloemist en bibliotheek toegevoegd zijn.

De spa in de winkel is opgedeeld in zes behandelkamers. Bezoekers kunnen hier kiezen voor een gezichtsbehandeling of uitgebreide massage. In het HairLab is het mogelijk een nieuwe kapsel te laten knippen of de winkel met een andere haarkleur te verlaten. Ook kunnen bezoekers hier een haarbehandeling krijgen met gebruik van één van de veelal natuurlijke haarproducten van het merk.

Maar Lush heeft meer bedacht dan beautygedeeltes voor zijn nieuwe winkel. Zo introduceert het merk een eigen koffie- en theebar en is er een bloemist in de winkel te vinden. Hier worden bloemen en planten verkocht die lokaal zijn gekweekt.

 

De bloemist is niet het enige groen dat is toegevoegd. Een breed scala aan planten domineert het beeld van de winkel. Daarnaast is veel gebruik gemaakt van lichte tinten en zorgen de grote raampartijen voor veel licht, waardoor de planten, donkere houtelementen en kleurrijke producten in het oog springen.

Het meest bijzonder aan de nieuwe winkel in Liverpool is waarschijnlijk de bibliotheek, die wordt aangeduid als The Perfume Library. Hier worden naast een reeks parfums boeken verkocht, die onder meer gaan over de parfumerie, de geschiedenis hiervan en het creatieproces. Elke parfum fungeert als kenmerk in de ‘evolutie van de parfumgeschiedenis’ van Lush. Het cosmeticamerk wil bezoekers hierin meenemen. Sommige boeken die op de planken staan, worden gebruikt door parfumeurs van het merk voor onderzoek of ter educatie. 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!