Galeria Kaufhof en Karstadt krijgen na de fusie dezelfde naam op de gevel. De Duitse warenhuizen hebben daarbij voor de naam Galeria Kaufhof Karstadt gekozen. Dat meldt de krant Kölner Stadt-Anzeiger op basis van bronnen uit de markt.

Ook de overkoepelende holding gaat de nieuwe naam dragen. In het logo zou Galeria de meeste ruimte innemen, boven beide namen van de voormalige concurrenten. Ook de twee bedrijfskleuren groen en blauw komen terug in het nieuwe logo.

Vanwege de hoge kosten die bij de ombouw komen kijken, zouden de nieuwe naam geleidelijk aan op de gevels worden geplaatst. Wanneer de nieuwe naam definitief wordt ingevoerd, is niet bekend.

Eind vorig jaar werd een joint venture opgericht voor Karstadt en de Europese activiteiten van Hudson’s Bay Company. De Canadese retailer, die in ons land onder zijn eigen naam actief is, behoudt daarbij een aandeel van 49,99 procent. Karstadt-eigenaar Signa heeft daarnaast een belang van vijftig procent in de Duitse vastgoedactiva van Hudson’s Bay Company, waarvoor een aparte joint venture is opgericht.