Fietsenwinkel.nl werkt in ‘een proces van jaren’ toe naar een naamswijziging. De fietsenverkoper heeft een dusdanig sterke naam opgebouwd dat die niet zomaar overboord wordt gegooid, zegt ceo Davy Louwers van moederbedrijf International Bike Group tegenover RetailTrends.
Het Nederlandse fietsenbedrijf is over de grens inmiddels actief in België, Denemarken en Zweden. In de Scandinavische landen opereert de retailer onder de naam Hellorider. “Ik denk zeker dat we uiteindelijk richting één naam gaan, en dat zal dan Hellorider zijn”, zegt Louwers. Maar hij wijst erop dat de naamswijziging tijd vergt, omdat meer dan tachtig procent van de mensen die op zoek zijn naar een fiets vroeg of laat op Fietsenwinkel.nl terechtkomt. “Voor hen is Fietsenwinkel.nl een begrip.”
De Zweedse webshop van Hellorider is sinds vorige maand uit de lucht. Door overheidsmaatregelen is het in dat land minder aantrekkelijk geworden om een e-bike te kopen, verklaart Louwers. “Die markt krimpt naar verwachting met vijftig procent, omdat de prijzen effectief met 33 procent omhoog gaan.” De Zweedse markt wordt nog wel bediend vanuit de hub in Denemarken.
Fietsenwinkel.nl werkt aan een strategische herpositionering, waarbij de focus verschuift van lage prijzen naar serviceverlening. Dat is een gevolg van de toegenomen populariteit van e-bikes, een product dat volgens Louwers meer op een auto dan op een gewone fiets lijkt. De retailer introduceert daarom ook een pechhulpservice en zet dit jaar een zakelijk leaseconcept in de markt.
Lees op RetailTrends meer over de strategische kanteling van Fietsenwinkel.nl.
Reacties 0