Christine le Duc heeft afscheid genomen van zijn winkels in Den Bosch, Hoorn en Nijmegen. Die pasten niet meer bij de nieuwe strategie van de erotiekketen, laat ceo Audrey van Ham weten tegenover RetailNews.
Christine le Duc sloot in het verleden al een flink aantal vestigingen. Er zijn nu nog zeventien winkels over.
De retailer richt zich voortaan op winkels met voldoende traffic, veelal op A- en B-locaties in grote steden. Er wordt volgens Van Ham gekeken naar het openen van nieuwe filialen in onder meer Amsterdam en Utrecht. Ook worden de mogelijkheden verkend voor fysieke winkels in België, waar begin dit jaar al een webshop werd geopend.
Christine le Duc heeft sinds de overname eind 2017 door Nederlandse investeerders naar eigen zeggen veel geld gestoken in de herpositionering van het merk, onder meer in een rebranding van de winkels. “Om de onderneming te laten groeien in een dalende retailmarkt, zijn we ervan overtuigd dat we de fysieke winkels moeten behouden als onderdeel van onze merkbeleving en als verlengde van online”, aldus Van Ham.
Leon Dorsey 24 mrt, 17:32