C&A decentraliseert marketing, beperkt Spaans verlies

C&A decentraliseert marketing, beperkt Spaans verlies

C&A neemt alweer afscheid van de Europese marketingdirecteur Aida Rizvo. Ze was slechts een paar maanden werkzaam bij de Nederlandse modeketen, die de marketing op de schop neemt.

Rizvo werd afgelopen najaar benoemd als opvolger van Manfred Mandel, die zelf ook maar enkele maanden in dienst van C&A was. Dit keer is er geen directe opvolger benoemd, meldt het Duitse marketingmagazine W&V. De verschillende Europese markten krijgen meer verantwoordelijkheid over hun eigen marketingactiviteiten. Het bedrijf zelf spreekt van ‘autonomie’.

Voor de Duitse markt is Ralf Rothberger benoemd tot nieuwe marketingtopman. Hij was voorheen director regional merchandise planning bij C&A in Duitsland.

Spanje
C&A heeft vorig jaar in Spanje voor het zesde jaar op rij rode cijfers geschreven, meldt de Spaanse nieuwssite Cronica Global. Onder de streep kwam de retailer een bedrag van 3,6 miljoen euro tekort, een stuk minder dan de 58 miljoen van 2017. Over de afgelopen zes jaar verloor C&A opgeteld 148 miljoen euro.

De omzet in Spanje daalde vorig jaar licht van 361 naar 359 miljoen euro. C&A heeft nog zo’n tachtig winkels in Spanje. In heel Europa zijn er zo’n vijftienhonderd winkels te vinden, die door de retailer stapsgewijs worden vernieuwd.

Lees op RetailTrends meer over de stoelendans en herstructurering bij C&A.

Reacties

Centraal frameworks aangeven voor reclame en budgetten

Decentraal invullen met voorraad, acties afgestemd op lokale trends

Elke keer switchen tussen centraal en decentraal reguleren e commerce is niet de oplossing meer
samenwerken en gezamenlijk verantwoordelijkheid nemen. Vanuit HK regelgeving definiëren en vanuit landen invullen. Vanuit HK toezien op de acties ( resultaatgerichtwerken) en vanuit landen uitvoeren

Geplaatst door wim pilkes op 26 maart 2019 om 12:14

Laatste nieuws









RetailTrends