McDonald's personaliseert menu's met keuzetechnologie

McDonald's personaliseert menu's met keuzetechnologie

McDonald’s gaat zijn klantbeleving personaliseren door middel van de keuzetechnologie van Dynamic Yield. De twee partijen hebben onlangs hiervoor een overeenkomst ondertekend. De fastfoodketen wil de technologie in eerste instantie gaan gebruiken bij de menuborden van de McDrive.

De bedoeling is dat het menu van de McDrive zich aanpast op basis van de tijd van de dag, het weer, de drukte bij het restaurant en de populaire menu-items. Met de technologie kunnen ook items getoond worden die passen bij de selectie die de klant al gemaakt heeft. Naast de menuborden van de McDrive zullen ook de self-order kiosks en de app van McDonald’s gebruik gaan maken van de technologie. 

De fastfoodketen heeft in de Verenigde Staten al enkele tests doorlopen in 2018. Voor 2019 wil het bedrijf de technologie verder uitrollen naar andere restaurants in de VS en uiteindelijk ook de grens over gaan naar de internationale markt. 

Reacties 1


Harm Linssen 28 mrt, 13:26

Voor McDonalds is de overname van het Israelische Dynamic Yield voor 300 miljoen dollar een koopje en een slimme stap.

De inzet van personalisatie leidt naast retentie en klanttevredenheid al gauw tot 10 tot 15% omzetstijging binnen e-commerce. Wie meer wil weten over Dynamic Yield kan terecht bij Relevant Online uit Utrecht: https://www.dynamicyield.com/partner/relevant-online/

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!