La Place haalt nieuwe topman bij Starbucks

La Place haalt nieuwe topman bij Starbucks

Frank Wubben begint volgende week maandag als managing director van La Place. Hij volgt Bart van den Nieuwenhof op, die al sinds september weg is bij de horecaketen.

Wubben werkte het laatste voor Starbucks, waar hij tot afgelopen november bijna zes jaar lang verschillende leidinggevende functies in Europa vervulde. Daarvoor stond hij vier jaar lang aan het hoofd van de koffieketen in Zwitserland. Bij La Place wordt Wubben verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing, strategie, innovatie en portfoliomanagement. Ook zal hij de zogenoemde Food Innovation Board voorzitten, waarin directieleden van Jumbo en La Place de gezamenlijke ontwikkelkalender bepalen. 

Met Wubben haalt La Place een ‘ruim ervaren vakman’ in huis die zijn sporen heeft verdiend in zowel horeca als retail, reageert ceo Frits van Eerd van moederbedrijf Jumbo op de aanstelling. “Juist op dat snijvlak zien we unieke kansen voor de verdere ontwikkeling van Jumbo en La Place.” Beide ketens kondigden onlangs nog aan hun samenwerking verder uit te breiden. Zo is het gezamenlijke opleidings- en kenniscentrum Jumbo Food College geopend, waar beide formules inzichten met elkaar delen.

Van den Nieuwenhof verruilde Jumbo een half jaar geleden voor Hans Anders, waar hij als ceo aan de slag ging. Tot dat moment had hij zes jaar lang de leiding over La Place.
 

RetailTrends