Bij de marketing van grote merken is het inzetten van vloggers en bloggers om hun merk in de markt te zetten een vast onderdeel geworden. Zij doen dat via social mediaplatforms als Instagram en Facebook. Werd er in 2017 nog drie miljard dollar (omgerekend ruim 2,6 miljard euro) omgezet met influencermarketing, is de verwachting dat de cijfers voor 2019 verdubbelen met 6,5 miljard euro (bijna 5,8 miljard euro). Niet dat influencers direct zorgen voor het kopen van een product, maar uit onderzoek blijkt wel dat zij bij de consument het bewustzijn van het product creëren. Het volledige onderzoek van de invloed van influencermarketing in 2018 door Influencer MarketingHub staat in onderstaande infographic.
Bij de marketing van grote merken is het inzetten van vloggers en bloggers om hun merk in de markt te zetten een vast onderdeel geworden. Zij doen dat via social mediaplatforms als Instagram en Facebook. Werd er in 2017 nog drie miljard dollar (omgerekend ruim 2,6 miljard euro) omgezet met influencermarketing, is de verwachting dat de cijfers voor 2019 verdubbelen met 6,5 miljard euro (bijna 5,8 miljard euro). Niet dat influencers direct zorgen voor het kopen van een product, maar uit onderzoek blijkt wel dat zij bij de consument het bewustzijn van het product creëren. Het volledige onderzoek van de invloed van influencermarketing in 2018 door Influencer MarketingHub staat in onderstaande infographic.