Zo zorgen influencers ervoor dat jouw merk opvalt bij de consument

Zo zorgen influencers ervoor dat jouw merk opvalt bij de consument

Bij de marketing van grote merken is het inzetten van vloggers en bloggers om hun merk in de markt te zetten een vast onderdeel geworden. Zij doen dat via social mediaplatforms als Instagram en Facebook. Werd er in 2017 nog drie miljard dollar (omgerekend ruim 2,6 miljard euro) omgezet met influencermarketing, is de verwachting dat de cijfers voor 2019 verdubbelen met 6,5 miljard euro (bijna 5,8 miljard euro). Niet dat influencers direct zorgen voor het kopen van een product, maar uit onderzoek blijkt wel dat zij bij de consument het bewustzijn van het product creëren. Het volledige onderzoek van de invloed van influencermarketing in 2018 door Influencer MarketingHub staat in onderstaande infographic. 

 

Bij de marketing van grote merken is het inzetten van vloggers en bloggers om hun merk in de markt te zetten een vast onderdeel geworden. Zij doen dat via social mediaplatforms als Instagram en Facebook. Werd er in 2017 nog drie miljard dollar (omgerekend ruim 2,6 miljard euro) omgezet met influencermarketing, is de verwachting dat de cijfers voor 2019 verdubbelen met 6,5 miljard euro (bijna 5,8 miljard euro). Niet dat influencers direct zorgen voor het kopen van een product, maar uit onderzoek blijkt wel dat zij bij de consument het bewustzijn van het product creëren. Het volledige onderzoek van de invloed van influencermarketing in 2018 door Influencer MarketingHub staat in onderstaande infographic. 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!