Conceptstore Story opent een shop-in-shop binnen 36 warenhuizen van Macy’s. Meer dan zeventig grote en kleinere merken krijgen hier de kans om hun producten aan te bieden.
Onder meer Mac Cosmetics, Crayola en Levi’s Kids komen terug in de shop-in-shops, waar in totaal ruimte is voor meer dan vierhonderd producten. ‘Kleur’ is het eerste thema van de Story-afdeling, die net als de originele conceptstore eens in de zoveel maanden volledig wordt omgebouwd. “De door ontdekking gedreven ervaring van Story geeft klanten een nieuwe reden om onze winkels te bezoeken”, zegt ceo Jeff Gennette van de warenhuisketen.
Macy’s is sinds vorig jaar eigenaar van Story. Oprichter Rachel Shechtman trad daardoor in dienst als brand experience officer bij het warenhuisconcern.
Story opende eind 2011 zijn deuren zijn deuren in de New Yorkse wijk Chelsea. Het concept werkt naar eigen zeggen als een tijdschrift, verandert als een galerie en verkoopt dingen als een gewone winkel. Elke vier tot acht weken verandert het winkelverhaal, inclusief het ontwerp en de spullen die er worden verkocht.
Reacties 0