Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Jack Daniel's, IKEA en Amazon.
Jack Daniel's
De nieuwe app van Jack Daniel’s verandert de whiskyflessen van het merk in pop-upboeken die het verhaal achter de whisky vertellen met behulp van augmented reality. De app herkent elk whiskylabel van Jack Daniel’s, of het nou gaat om een fles van vijftig mililiter of 1,75 liter. Er zijn drie verschillende verhalen die verteld kunnen worden. De eerste is het distilleerproces van whisky dat stap voor stap wordt uitgelegd. Ook is er een verhaal over de distilleerderij in Lynchburg, Tennessee en een verhaal over Jack Daniel zelf. Een verteller met een baritonstem beschrijft de verhalen, om de oude, Amerikaanse authenticiteit van het merk te benadrukken.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Jack Daniel's, IKEA en Amazon.
Jack Daniel's
De nieuwe app van Jack Daniel’s verandert de whiskyflessen van het merk in pop-upboeken die het verhaal achter de whisky vertellen met behulp van augmented reality. De app herkent elk whiskylabel van Jack Daniel’s, of het nou gaat om een fles van vijftig mililiter of 1,75 liter. Er zijn drie verschillende verhalen die verteld kunnen worden. De eerste is het distilleerproces van whisky dat stap voor stap wordt uitgelegd. Ook is er een verhaal over de distilleerderij in Lynchburg, Tennessee en een verhaal over Jack Daniel zelf. Een verteller met een baritonstem beschrijft de verhalen, om de oude, Amerikaanse authenticiteit van het merk te benadrukken.
IKEA
In België heeft IKEA de ‘Better Living’-app uitgebracht, waarmee klanten acties en uitdagingen kunnen invullen om hun ecologische voetafdruk thuis te reduceren. De app komt voort uit een onderzoek dat is gedaan onder Belgen, waaruit bleek dat 75 procent zich zorgen maakt over de impact van klimaatverandering op de toekomst. In de app staan 75 acties die gedaan kunnen worden om die ecologische voetafdruk te verminderen, bijvoorbeeld door koffie te drinken die UTZ-gecertificeerd is of kleren buiten te laten drogen. IKEA toont per actie hoeveel de ecologische voetafdruk ermee gereduceerd wordt.
Amazon
Amazon heeft zijn Amazon Key-app uitgebreid. Nu kunnen Amazon Prime-klanten die beschikken over de Amazon Key-app ook hun pakketjes in de garage laten bezorgen. Dit is alleen mogelijk bij garages die voorzien zijn van een speciale myQ-technologie. De bezorger krijgt een code waarmee hij de garagedeur kan openen. Om gebruik te maken van de functionaliteit, moeten klanten bij de checkout van hun bestelling ‘in-garage delivery’ aanvinken.