Bristol heeft vorig jaar nog met verlies afgesloten. “We hopen dit jaar ongeveer break-even te draaien en vanaf 2020 weer winst te maken”, vertelde ceo Elise Vanaudenhove tijdens het event What’s Going on in (R)etailing?!
Bristol heeft zich de afgelopen jaren veel te sterk gefocust op de prijs, zegt Vanaudenhove. Kwaliteitsaspecten zijn onvoldoende naar buiten gebracht. Daarnaast heeft de retailer er last van dat consumenten de formule kennen van het ‘functionele aanbod’. “Mensen kopen sneeuwlaarzen om op skivakantie te gaan en daarna zijn ze ons weer vergeten”, aldus de ceo. Daarom moet Bristol volgens haar meer ‘fun’ in de collectie brengen.
De retailer wil verder dat tevreden klanten over hun ervaringen vertellen aan anderen, iets wat nu nog weinig gebeurt. Dat komt volgens Vanaudenhove doordat mensen die Bristol niet kennen, alleen de associatie met ‘goedkoop’ hebben. Mensen die de formule wel kennen en tevreden zijn, durven dat daardoor niet hardop te zeggen. “Wij moeten ervoor zorgen dat ze dat wel gaan doen, dan kunnen we Bristol weer heel sterk op de markt zetten.”
Bristol begint in het najaar met een loyaliteitsprogramma, vertelt Vanaudenhove verder. Daarbij wordt geen fysieke kaart uitgebracht, maar alleen een spaarprogramma voor de smartphone.
Reacties 0