Zalando heeft het eerste kwartaal afgesloten met een nettoverlies van 17,6 miljoen euro. Dat is tweeënhalf miljoen euro meer dan in het eerste kwartaal van 2018.
De omzet van Zalando liep met 15,2 procent op tot net geen 1,3 miljard euro. Meer dan de helft daarvan, bijna 646 miljoen, was afkomstig uit de landen buiten Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Hoewel de modewebwinkel netto nog in het rood staat, verbeterde de winstgevendheid wel. Het aangepaste bedrijfsresultaat (ebit) kwam uit op 6,4 miljoen euro, tegenover vierhonderdduizend euro een jaar eerder. De ebit-marge verbeterde van 0 naar 0,5 procent.
Zalando kreeg in het eerste kwartaal bijna 924 miljoen bezoekers op zijn site, een groei van bijna dertig procent. Daarvan is inmiddels 82,4 procent afkomstig van mobiele devices. De etailer laat verder weten dat het aantal actieve klanten is gegroeid van 23,9 naar 27,2 miljoen en dat er 31,4 miljoen bestellingen zijn geplaatst: een toename van bijna een kwart. Het gemiddelde bestelbedrag nam iets af, van 59,40 naar 57,10 euro per mandje.
Zalando laat weten tevreden zijn over zijn resultaten in het eerste kwartaal, die in lijn liggen met de verwachtingen voor dit boekjaar. De etailer liet vorige maand al weten op een positief bedrijfsresultaat van meerdere miljoenen te rekenen, waarmee de verwachtingen van marktanalisten werden overtroffen.
huub blom 3 mei, 19:50
Pieter Van zoomeren 3 mei, 10:25
Arul Elangovan 3 mei, 01:54
Ad Ottenheim 2 mei, 15:38
jeroen fiers 2 mei, 14:41
Aart Bode 2 mei, 11:40
Serge Van Der Poorten 2 mei, 11:00