De interesse in de digitale folder van Gamma is in de afgelopen vijf jaar verdubbeld. Hij staat inmiddels in de top drie best bekeken pagina’s op de website van de bouwmarkt. “Het is een steeds belangrijker kanaal waar je veel data uit kunt halen”, stelt Nick Steggink tijdens Catch the Shopper. Steggink verzorg als cco van WePublish de techniek voor Gamma’s online folder.
Steggink benadrukt dat die data gebruikt kan worden in andere kanalen. “Doe iets met die kennis.” Hij noemt als voorbeeld het toevoegen van geotagging aan de digitale folder. “Doordat we je locatie weten, kunnen we in de digitale folder bijvoorbeeld aangeven waar de dichtstbijzijnde Gamma-vestiging zit, wat de openingstijden zijn en welke aanbiedingen daar op voorraad staan.”
Gamma stelt dat het een andere manier van denken is als je klanten tegenwoordig met een folder wilt bereiken. De bouwmarkt noemt zijn eigen folder overzichtelijk, gelinkt aan de actualiteit en aangepast aan de persoonlijke voorkeuren van de klant. “Iemand met een balkon moet je geen loungeset voorschotelen, dan ben je hem meteen kwijt.” De bouwmarkt ziet zijn folder, zowel digitaal als fysiek, niet meer als ‘het kanaal’ maar als middel, waarmee je binnen de totale mediamix waarmee je communiceert met de klant.
Op RetailTrends vind je meer wijsheden van Gamma over het inzetten van de digitale en fysieke folder. Nog geen member? Kijk dan hier voor meer informatie.
Reacties 0