Profuomo opent derde brandstore en wil de grens over

Profuomo opent derde brandstore en wil de grens over

Het Nederlandse mannenmodemerk Profuomo opent deze zomer zijn brandstore in Den Haag. Het is de derde brandstore van het merk. Daarnaast heeft het bedrijf plannen om winkels te openen in België en Duitsland. Dat meldt ceo Harry van der Zee aan RetailTrends.

De groei in het aantal brandstores komt voort uit een beleid waarin naar eigen zeggen gecontroleerde distributie voorop staat. "De focus heeft de afgelopen jaren gelegen op de thuismarkt", vertelt Van der Zee. "Nu gaan we die focus verleggen naar Duitsland en België. Zo staan we dit jaar op de Duitse retailbeurs Premium. We geloven in dat land en denken dat we daar ook moeten investeren." Profuomo heeft nu een brandstore in Amsterdam, Rotterdam en een vestiging in Batavia Stad.

Het bedrijf heeft veel verkooppunten in verhouding met zijn brandstores. "Wij zijn ooit gestart als fabrikant, dus we waren leverend aan de retail en vooral als wholesaler actief", verklaart Van der Zee. "Alleen om dat het merk verder wilde gaan bouwen en we verder de behoefte hadden om ons concept te tonen aan retailers en consumenten hebben we destijds de brandstore in Amsterdam geopend."

Profuomo bestaat sinds de jaren tachtig en werd in eerste instantie gelanceerd als dassenmerk. Het merk ontwikkelde zich in de loop der jaren tot een total look-brand voor de formele mannenmode. De kleding kenmerkt zich door een Italiaans design en er wordt nauw samengewerkt met Italiaanse stoffenwevers.

Harry van der Zee vertelt aan RetailTrends onder meer over thema's als duurzaamheid en hoe je als merk na dertig jaar voor de klant relevant blijft.

 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends