Yoox Net-a-Porter introduceert kopen via Instagram

Yoox Net-a-Porter introduceert kopen via Instagram

Yoox Net-a-Porter maakt het een dezer dagen mogelijk om producten direct via Instagram aan te schaffen. Dat heeft ceo Federico Marchetti bekendgemaakt tijdens World Retail Congress.

De online luxeverkoper heeft rond de vijf miljoen volgers op de Instagram-accounts van Net-a-Porter en Mr. Porter. Door de nieuwe service kunnen zij producten direct aanschaffen zonder de app van het sociale netwerk te verlaten. “Zo creëren we voor hen een naadlozere ervaring”, aldus Marchetti.

Content en inspiratie zijn belangrijk voor Yoox Net-a-Porter, zegt Marchetti. De betrokkenheid van de volgers op de diverse platforms is volgens hem vorig jaar met vijftig procent gestegen dankzij de content. Daarnaast wijst hij op het belang van mobiele devices. Meer dan vijftig procent van de omzet is daarvan afkomstig.

Yoox Net-a-Porter zet volgens Marchetti verder sterk in op personalisatie. “We hebben wereldwijd drie miljoen klanten en willen toe naar drie miljoen homepages.” Dankzij de grote hoeveelheden beschikbare data, is het volgens hem mogelijk voor alle klanten een persoonlijke shopervaring te creëren. 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends