Designer Outlet Roosendaal wil nummer één worden

Designer Outlet Roosendaal wil nummer één worden

Designer Outlet Roosendaal wil uitgroeien tot de nummer één winkel- en vrijetijdsbestemming van de regio. Die ambitie wil het outletcentre waarmaken door zijn samenwerking met leisure park 'De Stok' en het aantrekken van nieuwe namen, vertelt centre manager Francois Peeters in een interview met RetailTrends

De designer outlet kondigde afgelopen week aan samen te gaan werken met het naastgelegen leisure park. Daar kunnen bezoekers onder meer golfen en skydiven. Er zijn ook plannen om een hotel te openen met 120 kamers. “Dan wordt het een weekendbestemming en gaan we de goede kant op”, zegt Peeters. Hij maakt een vergelijking met Disneyland, waar je bij een bezoek als volwassene weer kind wordt. De landscaping moet daarvoor in het hele park worden doorgetrokken, zodat mensen ‘verrast worden’. “We zijn eigenlijk meer een entertainmentbusiness dan een shoppingbusiness.”

Designer Outlet Roosendaal hoopt over twee tot drie jaar twee miljoen bezoekers per jaar te verwelkomen. “De wens is om die magische drie miljoen te halen. Dat is waarschijnlijk binnen vijf tot acht jaar”, denkt Peeters. 

In 2017 werd de designer outlet overgenomen door de McArthurGlen-group. Sindsdien heeft het outletcentre enkele nieuwe namen als Karl Lagerfeld, Samsonite en Balr aan het aanbod toegevoegd. Het complete interview met Designer Outlet Roosendaal lees je hier

RetailTrends