Slimme speakers nog niet doorgebroken

Slimme speakers nog niet doorgebroken

Een half miljoen Nederlanders hebben een slimme speaker in huis. De echte doorbraak van de speakers blijft nog uit, mede door een lage naamsbekendheid en onduidelijke toegevoegde waarde. Dat meldt Multiscope in de derde editie van de Smart Home Monitor, uitgevoerd onder 4700 Nederlanders. 

Uit het onderzoek blijkt dat 56 procent van de ondervraagden nog niet bekend zijn met smart speakers. Drie procent geeft aan van plan te zijn zo'n speaker aan te schaffen. Onder de smartspeakers is de Google Home het meest bekend. Een kwart van de Nederlanders is bekend met de speakers van de internetgigant. Daarna volgen Sonos One en Amazon Echo. 

De voornaamste reden om de speaker niet te kopen, is omdat het product te duur is (34 procent), ook wordt het overbodig geacht (25 procent) en is de meerwaarde nog te beperkt (26 procent).

 

Reacties

Eigenlijk is er in de afgelopen vijftig jaar geen ICT ontwikkeling geweest waarvoor ik niet gelijk een aantal toepassingen klaar had liggen. Maar zo’n ‘intelligente speaker’? Wat moet je daar nou mee?

Geplaatst door Reinder Koornstra op 20 mei 2019 om 10:43

Laatste nieuws

RetailTrends