De totale omzet van MediaMarkt en Saturn is in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar gedaald met 1,1 procent. Oorzaak is onder meer het paasweekend dat dit jaar in het derde kwartaal plaatsvond en de naar eigen zeggen 'uitdagende markt' in West- en Zuid-Europa.
In de vestigingen in het zuiden en westen van Europa is in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar de omzet gedaald met 3,5 procent. Wel groeiden de onlineverkopen met 13,4 procent, naar een totaal van 699 miljoen euro. Daarmee is de onlineverkoop goed voor 13,9 procent van de omzet. De reden van de groei is de pick-up-optie, waarbij klanten online kunnen bestellen en hun bestelling in de winkel kunnen ophalen.
"We hebben een helder plan voor ogen hoe we structuren kunnen versimpelen, kosten kunnen verlagen en momentum kunnen creëren, maar we moeten nog steeds kijken hoe we onze activiteiten in een digitale wereld goed kunnen uitvoeren", vertelt ceo Jörn Werner van Ceconomy.
Reacties 0