Maaltijdbestellingen op Thuisbezorgd.nl kunnen vanaf nu ook gedaan worden via de spraakfunctie van Google Assistant. De maaltijdbezorger zegt zich bewust te zijn van het feit dat consumenten niet alleen gebruik willen maken van een smartphone of laptop voor het bestellen van een maaltijd, maar ook gebruik willen maken van andere apparaten en technologieën.
Consumenten kunnen de service via Google Assistant activeren door de woorden ‘Oké Google, praat met Thuisbezorgd’. Na het eenmalig instellen van favoriete maaltijden en adresgegevens kunnen vanaf dan maaltijdbestellingen met de spraakfunctie worden doorgegeven. Vervolgens wordt de bestelling contant betaald.
De maaltijdbezorger zegt de eerste Nederlandse organisatie te zijn die bestellen via een spraakassistent aanbiedt. Al eerder was het mogelijk om via Thuisbezorgd.nl te bestellen via de Xbox One en Samsung Family Hub Fridge. “Wij zien dit als een natuurlijke ontwikkeling”, zegt Maurine Alma, cmo van moederbedrijf Takeaway.com. “Het is een goed voorbeeld van hoe moderne technologie het leven van mensen makkelijker maakt, nu en in de toekomst.”
In de Verenigde Staten en India kunnen maaltijdbestellingen worden gedaan via Google Search, Maps en Assistant. Hierdoor is geen app meer nodig voor het bestellen van een maaltijd en kan meteen afgerekend worden via Google Pay. Google werkt momenteel samen met DoorDash, Postmates en ChowNow voor de service. Samenwerkingen met andere partijen komen eraan zegt de zoekmachine. Of de functie ook naar Nederland komt, is nog niet bekend.
Reacties 0