Franchisers krijgen meer te zeggen bij Intertoys

Franchisers krijgen meer te zeggen bij Intertoys

Intertoys-topman Roland Armbruster zegt dat de speelgoedketen beter gaat luisteren naar franchisers. "We betrekken hen er vaker en intensiever bij", zegt hij in het juninummer van RetailTrends.

De ceo is zich bewust van de nieuwe machtsverhouding. Het aandeel franchisers bij Intertoys is relatief gegroeid door de sluiting van veel eigen winkels. Het nieuwe Intertoys heeft 132 eigen winkels en 75 franchisers. 'De franchisenemers hebben nu een ander gewicht' en verdienen het volgens Armbruster om beter gehoord te worden. "Het zijn ondernemers, die werken voor hun dagelijks brood. Vaak zijn het de beste storemanagers."

Armbruster, die sinds juli vorig jaar ceo is bij Intertoys, toont zich in het interview optimistisch. De Duitser is ervan overtuigd dat de speelgoedketen erbovenop komt. Onder de nieuwe eigenaar Green Swan wordt ingezet op beleving - met onder meer escaperooms, karaoke, een ruimte om verjaardagsfeestjes te vieren en gepersonaliseerd cadeaupapier - en een scherper assortiment met een privatelabel.  

Het juninummer verschijnt deze vrijdag. Klik hier om het artikel digitaal te lezen. Nog geen member van RetailTrends? Klik dan hier voor meer informatie.

Reacties

Wat n ambitieus plan. Al die beleving? Een kinderhand is zo gevuld, die uitdrukking geldt nog steeds. Stop met investeren en persanolize je klant. Weten wat die nodig heeft voor het gezin. Das investeren in software helaas maar wel de toekomst. Deal with reality: een klant wil niet 10.000 producten aangeboden krijgen maar 10 die raak zijn.

Geplaatst door Exeigenaar Intertoyspanningen op 9 juni 2019 om 23:02

Laatste nieuws

RetailTrends