Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Coca-Cola, Depop en de samenwerking van Amazon en L'Oréal.
Coca-Cola
Het alombekende frisdrankmerk lanceerde onlangs een nieuwe app, waarbij het inzet op interactie met zijn gebruikers. Met de app kunnen gebruikers punten verzamelen. Heb je genoeg punten, dan krijg je een beloning in de vorm van tickets voor evenementen, tegoedbonnen of merchandise-artikelen. De punten kun je verzamelen door foto's met Coca-Cola-blikjes te maken en deze te delen op social media. Op de blikjes staat onder meer 'friyay', 'awesome' of 'hashtag'. Maar ook het scannen van een flesje cola kan je punten opleveren.
Depop
Depop speelt in op de Gen Z-generatie die het liefst vanaf de bank of vanuit bed zijn aankopen doet. In de app...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Coca-Cola, Depop en de samenwerking van Amazon en L'Oréal.
Coca-Cola
Het alombekende frisdrankmerk lanceerde onlangs een nieuwe app, waarbij het inzet op interactie met zijn gebruikers. Met de app kunnen gebruikers punten verzamelen. Heb je genoeg punten, dan krijg je een beloning in de vorm van tickets voor evenementen, tegoedbonnen of merchandise-artikelen. De punten kun je verzamelen door foto's met Coca-Cola-blikjes te maken en deze te delen op social media. Op de blikjes staat onder meer 'friyay', 'awesome' of 'hashtag'. Maar ook het scannen van een flesje cola kan je punten opleveren.
Depop
Depop speelt in op de Gen Z-generatie die het liefst vanaf de bank of vanuit bed zijn aankopen doet. In de app kunnen gebruikers hun kleding en andere items plaatsen, verkopen en doorverkopen aan volgers. Het lijkt daarmee op een shopversie van Instagram. Het is daarnaast mogelijk dat gebruikers de collecties van andere kunnen liken en berichten naar elkaar kunnen sturen. Op die manier kan een verkoop afgesproken worden of kan er gepronkt worden met de collectie.
Amazon en L'Oréal
Via de app van Amazon kunnen gebruikers vanaf deze maand virtueel lippenstift van L’Oréal proberen. Amazon maakt gebruikt van de augmented reality-techniek van het cosmeticamerk, waardoor dit met behulp van de selfiecamera mogelijk is. Voor nu gaat het alleen nog om lippenstift, maar later worden waarschijnlijk ook nog oogschaduw en foundation aan de make-up-categorieën toegevoegd. De tool is op dit moment beschikbaar voor Android-gebruikers in Amerika en Japan. Later dit jaar worden daar ook gebruikers van Apple aan toegevoegd.