Fietsmerk VanMoof heeft het record verbroken door met een crowdfundingsactie het wettelijke maximum van 2,5 miljoen euro in twaalf uur tijd op te halen. Het bedrag is opgehaald bij de klanten van het merk. VanMoof gebruikt het geld voor de groeistrategie van dit jaar.
Zo wil het fietsmerk onder meer de productie van zijn e-bikes opschalen en de wereldwijde markt verder veroveren. De internationale omzet vertegenwoordigt nu bijna zeventig procent van de bedrijfsinkomsten.
In totaal wil het merk in 2019 7,5 miljoen euro inzamelen via crowdfunding. De eerste actie voor 2,5 miljoen euro was voor investeerders die tussen de 250 euro en 80 duizend euro wilden investeren. Met de volgende campagne wil het merk vijf miljoen euro ophalen. Deze actie is bedoeld voor investeerders die 100 duizend euro willen investeren.
Het is niet de eerste crowdfundingsactie van VanMoof. In 2017 haalde het merk ook al 2,5 miljoen euro op, dat destijds in veertien dagen bij elkaar werd gehaald. Met het geld heeft het merk toen vier brandstores geopend in Europa, Amerika en Azië.
Reacties 0