Hoewel eerder nog sceptisch werd gedaan over bloggers en vloggers die hun hele leven op internet zetten, zijn ze tegenwoordig voor steeds meer merken een onmisbaar onderdeel van de marketingmix. Veel grote merken hebben inmiddels op deze vorm van marketing ingezet en verschillende kleine merken zijn er groot door geworden. Voorbeelden hiervan zijn Daniel Wellington of uit eigen land Balr, dat vijf jaar geleden mede door oud-profvoetballers en influencers Demy de Zeeuw en Eljero Elia werd opgericht. Deze infographic van Influencer Marketing Hub gaat onder meer over de groei van deze vorm van marketing in de afgelopen drie jaar en wat voor ontwikkelingen het heeft doorgemaakt.
Hoewel eerder nog sceptisch werd gedaan over bloggers en vloggers die hun hele leven op internet zetten, zijn ze tegenwoordig voor steeds meer merken een onmisbaar onderdeel van de marketingmix. Veel grote merken hebben inmiddels op deze vorm van marketing ingezet en verschillende kleine merken zijn er groot door geworden. Voorbeelden hiervan zijn Daniel Wellington of uit eigen land Balr, dat vijf jaar geleden mede door oud-profvoetballers en influencers Demy de Zeeuw en Eljero Elia werd opgericht. Deze infographic van Influencer Marketing Hub gaat onder meer over de groei van deze vorm van marketing in de afgelopen drie jaar en wat voor ontwikkelingen het heeft doorgemaakt.