United Wardrobe heeft op zijn website een outlet gelanceerd. Hiermee hoopt de modemarktplaats de verkoop van zijn verkopers te verdubbelen.

“We weten inmiddels hoe relaxed mensen tweedehandskleding vinden”, meldt medeoprichter Sjuul Berden. “Met de outlet willen we dit nog aantrekkelijker maken voor zowel kopers als verkopers.” Berden vertelt dat verkopers vaak net iets meer voor hun producten vragen dan kopers willen betalen. United Wardrobe bepaalt de prijs in de outlet, wat dit probleem verhelpt en de verkoop stimuleert.

De voormalige RetailRookie baseert de prijzen op verschillende factoren, waaronder productcategorie, merk en de staat van het product. Zo kosten sneakers van Nike maximaal dertig euro en H&M-tops drie euro. United Wardrobe bestaat inmiddels vijf jaar. “Door de ervaring die we de afgelopen jaren hebben opgedaan, weten we wat een redelijke prijs is voor een product. In de outlet gaan we daar net iets onder zitten”, aldus Berden.

United Wardrobe is actief in Nederland, Frankrijk, België en Duitsland. In Nederland verkopen inmiddels 2,5 miljoen gebruikers via het platform. Met een verkoopvolume van meer dan 120 duizend items per maand is het platform naar eigen zeggen hard op weg om een echte impact te hebben op de mode-industrie. Door verkopers te stimuleren voor kleine prijzen hun tweedehands kleding te verkopen gaat het platform de strijd met fast fashion-ketens aan.