Rituals streeft naar maandelijks nieuwe producten

Rituals streeft naar maandelijks nieuwe producten

Rituals maakt nu nog twee keer per jaar nieuwe producten, maar het wil elke maand iets nieuws gaan brengen. Dat vertelt oprichter Raymond Cloosterman aan Elsevier

Cloosterman stelt dat het cosmeticamerk moet blijven innoveren. Hij wijst onder meer naar House of Rituals, dat naar verwachting eind dit of begin volgend jaar in het Amsterdamse Afrikahuis zijn deuren opent. Het pand beslaat meerdere verdiepingen en is een plek waar de consument 'het merk volledig kan beleven.' "Daarvoor hebben we een exclusieve collectie ontwikkeld: de Amsterdam Collection, geïnspireerd door de geschiedenis van de relatie tussen Amsterdam en het oude Azië, in samenwerking met het Rijksmuseum", vertelt Cloosteman. "Die zal niet overal te koop zijn."

De oprichter stelt dat Rituals een kleine multinational is en daarbij het snelst groeiende beautymerk in Europa. "Maar in de Verenigde Staten en Azië kent zowat niemand ons. Dat zijn de projecten voor de komende tien jaar." Rituals maakte onlangs bekent deze zomer een winkel in Hongkong te openen, wat het eerste filiaal in het Verre Oosten betekent.

Verder vertelt Cloosterman dat het cosmeticamerk er vier jaar over heeft gedaan om van één naar twee winkels te komen. "Nu openen we er twee per week. Eind dit jaar hebben we 850 winkels en we werken met zeventig fabrieken."

RetailTrends