Decathlon ziet zijn onlinekanaal als belangrijk onderdeel van zijn business, maar heeft niet het doel om er winst mee te maken. Dat zegt Freek Brouwer, sport project leader bij Decathlon, in een interview met RetailTrends.
Brouwer noemt online 'een krankzinnig businessmodel'. "Iedereen concurreert elkaar kapot. Bovendien is het bijna normaal als retourneren gratis is, terwijl het allemaal wel geld kost." De sportwinkelketen zet online in voor groeien en om zoveel mogelijk sporters te bereiken. Daar is het platform heel geschikt voor. "Daarnaast heeft zo'n 85 procent van de klanten die in onze winkel komt zich al online georiënteerd, wat aangeeft hoe belangrijk het is om ook daar je zaken goed op orde te hebben", zegt Brouwer.
Decathlon heeft nu zestien vestigingen in Nederland, maar wil dat dit jaar nog uitbreiden naar twintig, met een vestiging in Nijmegen, Utrecht en Amsterdam-Noord. Het doel is om uiteindelijk elk jaar drie of vier winkels te openen, zodat elke Nederlandse consument op twintig minuten van een Decathlon-winkel vandaan woont.
Lees hier het complete interview met Decathlon.
Reacties 0