EBay vergroot mogelijkheden van gepersonaliseerd winkelen

EBay vergroot mogelijkheden van gepersonaliseerd winkelen

EBay heeft een serie nieuwe mogelijkheden geïntroduceerd om winkelen op het platform meer te personaliseren. Getoonde items sluiten zo beter aan op de interesses en het winkelgedrag van consumenten, ook als zij geen eBay-account hebben.

Op basis van eerder bekeken artikelen schotelt eBay klanten onder meer een gepersonaliseerde homepage, aanbiedingen en trends voor. Ook vereenvoudigt het platform het kopen van specifieke objecten. Door middel van 'image search' kunnen consumenten op basis van een foto een product beter vinden. 

Verder stelt eBay een 'buy again with one click'-functie beschikbaar. Via de aankoopgeschiedenis kan het platform zien welke items al eens zijn aangeschaft en deze in het scherm van de gebruiker weergeven, zodat het doen van een heraankoop makkelijker wordt. Als de verkoper niet meer actief is op het platform, dan is er de functie 'buy similar', die vergelijkbare producten weergeeft. Door de nieuwe technologische tools wil eBay dienen als een soort personal shopper voor de klant. Het handelsplatform geeft ook informatie als bekeken producten van prijs zijn veranderd of als er nieuwe producten zijn verschenen die de klant waarschijnlijk interessant vindt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!