Bestelchaos bij MediaMarkt, klachtenregen op social media

Bestelchaos bij MediaMarkt, klachtenregen op social media

MediaMarkt heeft de afgelopen dagen te kampen gehad met problemen in zijn bestelproces. Klanten konden wel bestellingen bij de elektronicaketen doen, maar deze werden niet of met vertraging geleverd. Het bedrijf zegt dat de problemen onder meer te wijten zijn aan een technische storing in het logistieke proces.

De bestelchaos zorgde voor een stroom van klachten op social media, meldt De Telegraaf. Klanten konden bestellingen plaatsen met de belofte van een snelle bezorging, maar MediaMarkt kon dat niet waarmaken. Door de slechte telefonische bereikbaarheid van de elektronicaketen was het voor klanten daarnaast niet makkelijk een bestelling te annuleren, wat bij het bedrijf alleen telefonisch kan. 

MediaMarkt noemt naast de storing ook de grote drukte en de recente verhuizing naar het nieuwe magazijn in Etten-Leur als redenen voor de problemen. Het bedrijf claimt daarnaast dat de bezorgingen van het overgrote deel van de bestellingen wel goed gaat. Verder zegt de elektronicaketen dat de knelpunten inmiddels goed in kaart zijn gebracht, waardoor gericht gewerkt kan worden aan oplossingen. ‘Achterstanden zijn we aan het inhalen’, zo klinkt het.

Reacties 6


Kymo Engelman 3 jul, 11:41

Oei.. Dat is geen goede reclame en geen goede start voor de nieuwe logistiek dienstverlener ID-logistics.


Seb de Ronde 3 jul, 13:39

Inderdaad het zit Mediamarkt op dat gebied ook niet mee. Nadat het éérst bij Fiege, de oude logistieke dienstverlener al een lichte chaos was, lijkt deze warboel een vervolg te krijgen bij ID logistics.


Cock Severin 5 jul, 06:14

Ik bestel ook altijd bij hun nooit geen probleem geweest jammer dat er nu wel problemen blijken te zijn


Piet Verlaan 9 jul, 11:17

ID logistics heeft bij ons ook de activiteiten overgenomen sinds 1 jaar. Grote puinhoop! Slechtste beslissing ooit!


dick van der sar 21 jul, 09:59

ja nog steeds niet opgelost,
er vindt geen levering plaats .
vandaag besteld ,morgen in huis , mooi niet !
wacht al 3 dagen


Dennis Kuulkers 27 aug, 16:54

schijnbaar nog steeds grote problemen bij Mediamarkt.
Twee keer een Drone bestelt en tot twee keer aan toe de verkeerde geleverd.ben daar wel even klaar mee natuurlijk.en telefonisch willen ze je wel tewoord staan maar door computer storingen kunnen ze even geen retour ticket aan maken.
Een grote bende dus daar.
Ik bestel er dus niet meer!!!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!