MediaMarkt heeft de afgelopen dagen te kampen gehad met problemen in zijn bestelproces. Klanten konden wel bestellingen bij de elektronicaketen doen, maar deze werden niet of met vertraging geleverd. Het bedrijf zegt dat de problemen onder meer te wijten zijn aan een technische storing in het logistieke proces.

De bestelchaos zorgde voor een stroom van klachten op social media, meldt De Telegraaf. Klanten konden bestellingen plaatsen met de belofte van een snelle bezorging, maar MediaMarkt kon dat niet waarmaken. Door de slechte telefonische bereikbaarheid van de elektronicaketen was het voor klanten daarnaast niet makkelijk een bestelling te annuleren, wat bij het bedrijf alleen telefonisch kan. 

MediaMarkt noemt naast de storing ook de grote drukte en de recente verhuizing naar het nieuwe magazijn in Etten-Leur als redenen voor de problemen. Het bedrijf claimt daarnaast dat de bezorgingen van het overgrote deel van de bestellingen wel goed gaat. Verder zegt de elektronicaketen dat de knelpunten inmiddels goed in kaart zijn gebracht, waardoor gericht gewerkt kan worden aan oplossingen. ‘Achterstanden zijn we aan het inhalen’, zo klinkt het.