Aldi claimt primeur met 'gezonde kindermarketing'

Aldi claimt primeur met 'gezonde kindermarketing'

Aldi voorziet vanaf volgend jaar diverse producten uit de Schijf van Vijf in zijn Nederlandse winkels van Disney-figuurtjes. De discountketen is daarmee naar eigen zeggen de eerste supermarkt die kindermarketing op gezonde producten introduceert. 

Aldi heeft de producten in samenspraak met het Voedingscentrum gekozen. Het gaat om onder meer snacktomaatjes, yoghurt en volkorenbrood. De retailer wil gezonde voeding daarmee aantrekkelijker maken voor kinderen en hun ouders. Voor het gebruik van de figuurtjes heeft Aldi een exclusieve licentie van Disney gekregen.

Eerder al verwijderde Aldi kinderfiguren van ongezonde voeding en werd een minimumleeftijd voor het kopen van energiedrank ingesteld. "Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om voor een brede groep klanten verantwoorde betaalbare en gezonde levensmiddelen toegankelijk te maken, juist omdat we een discounter zijn", aldus manager corporate responsibility Nadie Winde van Aldi.

Sinds februari zijn strengere regels voor het gebruik van kinderidolen op verpakkingen van kracht. Figuurtjes gericht op kinderen tot en met zes jaar zijn helemaal niet meer toegestaan, terwijl die voor een iets oudere doelgroep aan nieuwe eisen van de Stichting Reclame Code moeten voldoen. Marketing met kinderidolen blijft wel toegestaan als sprake is van samenwerking met of steun van een erkende autoriteit op het gebied van voeding, gezondheid of beweging.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!