De opkomst en toekomst van Nike

De opkomst en toekomst van Nike

Nike is een van de meest iconische sportmerken. Het bekende ‘swoosh’-logo en de woorden Just do it zijn over de hele wereld bekend. Hoewel vorige maand het merk bekendmaakte dat het zijn omzet in het laatste kwartaal naar negen miljard euro zag groeien, staat daar tegenover dat de verkopen in Noord-Amerika teruglopen. Bovendien groeit de verkoop van de Nike-sneakers niet meer zo hard als het ooit heeft gedaan. Loopt de nummer 1-positie van Nike in de sportmarkt gevaar en moet het accepteren dat grote concurrenten als Adidas en Under Armour een steeds grotere plek op die markt veroveren? Deze video gaat hierop in.

 

Nike is een van de meest iconische sportmerken. Het bekende ‘swoosh’-logo en de woorden Just do it zijn over de hele wereld bekend. Hoewel vorige maand het merk bekendmaakte dat het zijn omzet in het laatste kwartaal naar negen miljard euro zag groeien, staat daar tegenover dat de verkopen in Noord-Amerika teruglopen. Bovendien groeit de verkoop van de Nike-sneakers niet meer zo hard als het ooit heeft gedaan. Loopt de nummer 1-positie van Nike in de sportmarkt gevaar en moet het accepteren dat grote concurrenten als Adidas en Under Armour een steeds grotere plek op die markt veroveren? Deze video gaat hierop in.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!