Het Zweedse modebedrijf NA-KD zag zijn netto-omzet vorig jaar bijna verdubbelen. Die kwam uit op 78 miljoen euro, tegen 40 miljoen het jaar ervoor.
Ook in de eerste helft van dit jaar was er volgens NA-KD een flinke groei. Het e-commercebedrijf verwacht eind dit jaar uit te komen op een netto-omzet van zeker 120 miljoen euro. Private labels zijn goed voor 86 procent van de omzet.
NA-KD.com is in januari 2016 gelanceerd en is vooral door influencers op social media snel gegroeid. Het bedrijf richt zich op meisjes en jonge vrouwen. In de eerste zes maanden van dit jaar trok de site meer dan 55 miljoen bezoekers. Op social media heeft NA-KD bijna drie miljoen volgers.
Sinds kort heeft NA-KD ook een Nederlandse webshop. RetailTrends sprak er vorige maand over met marketingmanager Benelux Nina Box.
Head of global expansion Bjorn Bergstrom van NA-KD is 12 september een van de sprekers op het Retail & Brands Festival in Amersfoort. Tickets zijn beschikbaar.
Reacties 0