Marqt zet in op kleinere winkels; twee grote filialen dicht

Marqt zet in op kleinere winkels; twee grote filialen dicht

Marqt sluit twee grote winkels in Amsterdam en Den Haag. De duurzame supermarktketen zet in op kleinere winkels. 

Het gaat om de filialen aan de Utrechtsestraat in Amsterdam (2048 vierkante meter) en aan de Hofweg in Den Haag (1460 vierkante meter). In de panden wordt Marqt vervangen door Albert Heijn. De medewerkers kunnen bij die vestiging van Albert Heijn aan de slag of bij een nieuwe Marqt-winkel in de buurt.

Het rommelt bij Marqt. In mei stapte directievoorzitter Joost Leeflang op wegens een verschil van inzicht met de aandeelhouders over de strategie. Hij was nog geen jaar in functie. In juni stapte ook de volledige raad van commissarissen op. In het najaar maakt Marqt de nieuwe strategie bekend. Hoe het zit met de zoektocht naar een opvolger voor Leeflang kan een woordvoerdster niet zeggen. 

Reacties 3


Seb Seb 16 jul, 09:43

'Het rommelt bij Marqt' is nogal zacht uitgedrukt. Je kunt beter stellen dat het daar nog nooit op rolletjes heeft gelopen. Het gaat van de ene mislukking naar de andere.

Wat ik niet begrijp is dat ik sterk het idee krijg dat ze telkens het wiel opnieuw proberen uit te vinden, terwijl er internationaal meerdere vergelijkbare initiatieven en ketens zijn die wél werken. Het kost maar een vliegticket en een paar overnachtingen in New York om te zien dat Wholefoods hét ideale voorbeeld is voor Marqt. Maar met kleine winkels gaat dat gewoon niet werken.


Bert Ysfogel 16 jul, 10:21

De foto bij dit artikel zegt al genoeg. Een paar "verantwoorde/duurzame" boodschappen in een mandje en voor de rest het karretje vol bij AH/Dirk/Jumbo of 1 van de duizend en 1 andere aanbieders in Amsterdam.


Bart van Veen 20 jul, 12:50

Onvoorstelbaar, weer een Albert Heijn in het centrum van Den Haag. Dat is de Vierde op een stukje van 1 vierkante kilometer. Wanneer grijpt de ACM in?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!