Consumenten zijn al wel bekend met nieuwe technologieën in fysieke winkels, maar komen ze in de praktijk nog weinig tegen. Dat blijkt uit een onderzoek van A.T. Kearney onder duizend consumenten.
De respondenten werden ondervraagd over vijf nieuwe winkeltechnologieën: augmented reality, mobiel afrekenen, kassaloos betalen, interactieve schermen en 3D-printen. Terwijl driekwart van de ondervraagden bekend was met op zijn minst een van deze technologieën, heeft slechts een derde er daadwerkelijk een ervaren in een winkel. Zo zei 45 procent augmented reality wel te kennen, maar nog nooit in een winkel te hebben gezien. Voor 3D-printen, schermen, mobiel afrekenen en kassaloos betalen liggen deze percentages respectievelijk op zestig, veertig, 36 en dertig procent.
Technologie die de tijd bij het afrekenen verkort is volgens 72 procent van de respondenten het meest waardevol. 61 procent noemt het verkorten van de bestede tijd in de winkel het belangrijkst. Consumenten willen dat technologie vooral meer gemak biedt, vooral in big box-winkels. 41 procent zegt dat technologie die met gemak te maken heeft hen heeft overgehaald zo’n winkel te bezoeken.
Reacties 0