Budweiser gaat in Nederland de strijd aan met Heineken

AB InBev, de grootste bierbrouwer ter wereld, gaat in Nederland de strijd aan met Heineken. Het Amerikaanse merk Bud (in de VS bekend als Budweiser) is vanaf deze week in de horeca beschikbaar, met een focus op de Randstad, en in het najaar volgen de winkels. Heineken (met ook dochter Amstel) is marktleider in de Randstad.  

Bud wordt door de brouwer The King of Beers genoemd. Het is minder bitter dan veel bieren en is daardoor volgens AB InBev 'doordrinkbaar'. Bud richt zich in Nederland vooral op consumenten van 18 tot en met 35. Het bier wordt gebrouwen met natuurlijke ingrediënten, waaronder rijst. 

"Wij gaan het Nederlandse bierlandschap opfrissen en introduceren met Bud een internationaal premium pilsener met een onderscheidende positionering", zegt Nicolas Bartholomeeusen, de directeur van Bierbrouwerij AB InBev. "We zien dat hier vanuit de markt een grote behoefte aan is."

Heineken zegt tegen De Telegraaf niet verrast te zijn. "We concurreren al in diverse markten, denk aan de VS, China, Engeland, Brazilië en Mexico. We hebben zelf een mooi assortiment aan kwaliteitsbieren."

Reacties 3


Leon Dorsey 22 jul, 15:48

Bier moet bier zijn, met rijst gebrouwen....wat een enorme Amerikaanse onzin, blijf ff lekker in de states met die rotzooi, mafkezen van Budweiser.
Er is maar één soort bier(pilsener) en dat is het DUITSE reinheitsgebod bier!!!! Leon Dorsey


Rob Kayser 23 jul, 15:11

Budweiser is minder lekker dan Heineken. Ik hou het bij Heineken.


Eric Farell 24 jul, 14:22

Budweiser is like making love in a canoe.
It's fucking close to water!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!