Jutter Speijs heeft zijn naam veranderd in Wundermart. De voormalige RetailRookie wil onder die naam technologie voor onbemande gemakswinkels leveren aan klanten wereldwijd.
Jutter Speijs begon in 2016 met onbemande shops in hotels en voegde later ook kantoren toe. Met de omvorming tot Wundermart wordt de retailpropositie verder uitgebouwd. De startup wil klanten met zijn platform wereldwijd in staat stellen zelf een onbemande foodmarket te opereren. “Dit bereiken we door een platform van sterke partners en leveranciers te combineren met de data-gedreven tools van Wundermart”, aldus medeoprichter Patrick Dekker.
De oplossing bestaat uit twee hoofdcomponenten, een fysieke onbemande shop en de digitale portal ‘My Wundermart’. Via de onbemande Wundermart-shops kunnen hoteliers of pandeigenaren hun gasten 24 uur per dag zelf een drankje of gezonde snack laten kopen via een slimme zelfscaninterface. De leveranciers in het platform vullen automatisch de schappen aan en Wundermart zorgt voor de dagelijkse kwaliteitsborging. De My Wundermart-applicatie geeft de retailer inzicht en controle over het runnen van de shop. Door te swipen is het mogelijk keuzes door te voeren in het assortiment, prijspunten te wijzigen en promoties toe te passen.
Door als leverancier van technologie te fungeren in plaats van zelf winkels te runnen, verwacht Wundermart zijn groei te versnellen. In 2022 moeten er wereldwijd duizend onbemande Wundermart-shops zijn.
Reacties 0