'Mogelijke spionage door China schrikt Nederlandse shopper niet af'

Ondanks berichten over spionage door Chinese bedrijven blijven Nederlandse consumenten er producten van kopen. Ruim 46,5 procent bestelt online wel eens van een Chinees merk.

Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van internetvergelijk.nl onder ruim duizend Nederlanders. Van die 46,5 procent zegt dertien procent wel expliciet bang te zijn voor spionage. Hoe jonger de respondent is, hoe minder hij of zij daarom geeft.

Eerder dit jaar kwam naar buiten dat de Chinese technologiefabrikant Huawei Nederlanders zou hebben afgeluisterd. Huawei maakt behalve smartphones ook apparatuur voor zendmasten. De AIVD onderzoekt of er persoonsgegevens zijn doorgespeeld aan de Chinese inlichtingendiensten.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!