Minder water en chemicaliën gebruiken en tegelijkertijd de productie opschroeven. Dat is wat er gebeurt in het Jeans Innovation Center in Los Angeles van J Brand en Theory, het bedrijf achter het Japanse modemerk Uniqlo. Het center maakt gebruik van innovatieve technologieën om de denimproductie duurzamer én sneller te maken. De machines die door het center worden gebruikt, dringen het watergebruik met negentig procent terug. Voor alleen al de collectie voor de herfst en de winter van 2019 worden er meer dan achttien miljoen spijkerbroeken in het center geproduceerd. De video geeft je een korte rondleiding.
Minder water en chemicaliën gebruiken en tegelijkertijd de productie opschroeven. Dat is wat er gebeurt in het Jeans Innovation Center in Los Angeles van J Brand en Theory, het bedrijf achter het Japanse modemerk Uniqlo. Het center maakt gebruik van innovatieve technologieën om de denimproductie duurzamer én sneller te maken. De machines die door het center worden gebruikt, dringen het watergebruik met negentig procent terug. Voor alleen al de collectie voor de herfst en de winter van 2019 worden er meer dan achttien miljoen spijkerbroeken in het center geproduceerd. De video geeft je een korte rondleiding.