Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Lego, MisNixx en Depop
Lego
De nieuwe speelgoedlijn Lego Hidden Side combineert een bouwwerk van traditionele bouwsteentjes met augmented reality. Alle bouwwerken vertellen een spookverhaal. Na het bouwen van een Hidden Side-gebouw, komen met de app van Lego de spoken in het bouwwerk tot leven. Met de app kun je helpen om deze te vangen. Er is keuze uit onder meer een schoolgebouw, kerkhof en spooklab.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Lego, MisNixx en Depop
Lego
De nieuwe speelgoedlijn Lego Hidden Side combineert een bouwwerk van traditionele bouwsteentjes met augmented reality. Alle bouwwerken vertellen een spookverhaal. Na het bouwen van een Hidden Side-gebouw, komen met de app van Lego de spoken in het bouwwerk tot leven. Met de app kun je helpen om deze te vangen. Er is keuze uit onder meer een schoolgebouw, kerkhof en spooklab.
MisNixx
De app van MisNixx moet alle bestelapps voor eten overbodig maken. In Misnixx, de app die in oktober live gaat, komen alle mogelijke restaurants en bestelmogelijkheden voor eten onder één dak. Ook moet het mogelijk zijn om via de app een tafel te reserveren in een restaurant. De app vraagt geen commissie aan de partijen die hun eten aanbieden in de app. Wel wordt een vast bedrag per maand gevraagd. Restaurants zijn vrij in het bepalen van de bezorgkosten en het minimale bestelbedrag.
Depop
De marktplaatsapp Depop bestaat al een tijdje. In de app kunnen gebruikers hun kleding en andere items plaatsen, verkopen en doorverkopen aan volgers. In de Selfridges-vestiging in Londen heeft Depop nu een pop-upstore geopend, die dezelfde functionaliteiten heeft als de app. Zo hangt alle kleding er aan een lange rails, zodat het lijkt alsof je swipet door de kledingstukken. Ook beschikt de pop-upstore over twee schermen, waar de klant alsnog van de app van Depop gebruik kan maken.