De onlinesupermarkt PuurBezorgd wil met behulp van een investeerder of crowdfundingactie zijn klantbestand uitbreiden. De Rotterdamse startup, die verpakkingsvrije producten bezorgt in glazen potten, heeft een wachtlijst voor nieuwe klanten. Het bedrijf is momenteel echter gelimiteerd aan het aantal potten dat het kan kopen. Dat meldt medeoprichter Martijn Bijmolt aan RetailNews.
Bijmolt is Puurbezorgd samen met Jouri Schoemaker gestart met eigen spaarcenten. De startup had wel subsidie aangevraagd bij de gemeente Rotterdam, maar dat is nog niet goedgekeurd. Sinds de oprichting in februari heeft het bedrijf zo'n driehonderd klanten verzameld. PuurBezorgd bezorgt nu alleen in de gemeente Rotterdam, maar de supermarkt krijgt dagelijks aanvragen van klanten buiten Rotterdam die van hun diensten gebruik willen maken. "Met een aantal zijn we nu de test aangegaan, dat we ofwel via fietskoeriers of via UPS de producten in een herbruikbare doos stoppen en dan opsturen naar, bijvoorbeeld, Delfzijl. Als dat goed gaat, dan kunnen we dat in de toekomst uitbreiden."
Er zijn al aardig wat verpakkingsvrije initiatieven geweest, die het niet hebben gehaald. Hoe gaat PuurBezorgd het verschil maken? "De onderscheidende factor is het gemak dat we leveren. Wij zijn verantwoordelijk voor de containers waar de producten in zitten. Dat gemak trekt mensen over de streep, zien we in Rotterdam."
PuurBezorgd is opgericht met als doel om het aantrekkelijker te maken voor consumenten om duurzamer te leven. "De meeste opties om je duurzaam in te zetten, zijn omslachtig. Net zoals je gemakkelijk voor groene energie kunt kiezen, moet het gemakkelijk zijn om verpakkingsvrije boodschappen te doen", vertelt Bijmolt.
Reacties 0