Reclamewaakhond buigt zich over campagne New York Pizza

Reclamewaakhond buigt zich over campagne New York Pizza

De Reclame Code Commissie oordeelt donderdag over de omstreden bloemkoolreclame van New York Pizza. De poster en tv-commercial tonen een vrouw die bloemkolen voor haar borsten houdt.

De reclame-uiting is bedoeld om de nieuwe  bloemkoolbodem van New York Pizza te promoten. De campagne zorgde voor ophef onder consumenten, wat resulteerde in een groot aantal klachten bij de Reclame Code Commissie.

Consumenten vonden de reclame vooral 'aanstootgevend', 'storend' en 'vrouwonvriendelijk'. "We kunnen uitweiden over de voordelen van deze nieuwe bodem, maar daar zit niemand op te wachten. We zijn New York Pizza, dus het moet fun zijn", reageert marketingdirecteur Joost Geurtsen van de keten tegenover MarketingTribune. 

De Reclame Code commissie doet over vier weken uitspraak in de vorm van een advies aan New York Pizza.

 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!