Het modeplatform Miinto heeft zijn omzet afgelopen boekjaar zien oplopen naar ruim 93 miljoen euro (zevenhonderd Deense kronen). Het betekent een stijging van zo’n veertig procent ten opzichte van het jaar daarvoor.
Miinto zegt dat de stijging onder meer te danken is aan ‘een intense focus op handelsvolume’ en ‘een persoonlijke benadering’. De producten van het Deense platform worden geleverd vanuit individuele lokale winkels in plaats van uit een magazijn.
Miinto telt zo’n tweeduizend verkooppartners in zeven landen. "Het enige dat ons belet om nog meer te groeien eigenlijk een tekort aan producten en partners", zegt Marc Kooiman, managing director Benelux. Het platform wil zich naar eigen zeggen de komende tijd onder meer richten op het versterken van zijn positie in de Scandinavische en Europese mode-industrie.
Miinto werd in 2009 opgericht in Denemarken en verkoopt kleding en schoenen voor lokale winkeliers. Begin dit jaar maakte het bedrijf bekend dat Nederland behoort tot de op één na grootste markt van het platform.
Reacties 0