MediaMarkt: 'Twee winkels op twee kilometer afstand van elkaar werkt niet'

MediaMarkt: 'Twee winkels op twee kilometer afstand van elkaar werkt niet'

De MediaMarkt-vestiging in de Makro van het Belgische Sint-Pieters-Leeuw sluit zijn deuren. De vestiging was niet rendabel genoeg, aangezien er nog een andere MediaMarkt twee kilometer verderop zit. Bovendien bood het filiaal in de Makro alleen kleine elektronica aan, waardoor klanten voor producten als witgoed naar een andere vestiging moesten. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

Het huurcontract bij Makro in Sint-Pieters-Leeuw liep af, laat een woordvoerder van MediaMarkt weten. "Tegelijk werd de rendabiliteit van de vestiging onder de loep genomen en toen bleek dat twee winkels op amper twee kilometer afstand van elkaar niet werkte."

MediaMarkt heeft verschillende shop-in-shops in de Makro-vestigingen in België en Rusland. Het elektronicaconcern liet twee jaar geleden weten aan RetailTrends nog meer van dat soort constructies bij supermarkten te willen opzetten. MediaMarkt wil in plaats van elektronicaverkoper ‘de partner en dagelijkse begeleider in het digitale leven van klanten zijn’, zei topman Pieter Haas van moederbedrijf Ceconomy destijds. In de tussentijd zijn er niet meer shop-in-shops bijgekomen. 

Ondertussen staan er bij het moederbedrijf van MediaMarkt Ceconomy in Duitsland zo'n zeshonderd banen op de tocht. Het bedrijf staat voor een herstructurering in Duitsland en wil zijn kosten jaarlijks terugbrengen naar 110 tot 120 miljoen euro. “Met het besparingsprogramma kunnen we ons meer richten op de behoeften van ons klanten en de basis leggen voor duurzame en winstgevende groei”, zei Jörn Werner, ceo van Ceconomy, eerder over de plannen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends