Kledingketen LolaLiza ziet verlies ruim verdubbelen

Kledingketen LolaLiza ziet verlies ruim verdubbelen

Door het doorvoeren van een waardevermindering groeit het verlies van de Belgische kledingketen LolaLiza. "Als je de waardevermindering wegcijfert, zou ons nettoresultaat verbeteren", vertelt ceo Joachim Rubin tegen De Tijd

De kledingketen maakt sinds 2017 verlies. Het nettoresultaat stond in 2017 op min 7,4 miljoen euro en dat is in 2018 verder gedaald naar min achttien miljoen euro. Door de waardevermindering neemt het verlies toe. De afboeking zou in de miljoenen lopen, maar de precieze cijfers wil LolaLiza niet melden. De omzet steeg van 99,7 miljoen in 2017 naar 100,4 miljoen in 2018.

Ondanks het verlies opent LolaLiza ook nieuwe winkels, zowel in Frankrijk als Nederland. "We verkennen beide markten, maar zeker Nederland is moeilijk. Het blijft ons doel om het merk LolaLiza op de kaart te zetten in verschillende landen, onder andere via e-commere", laat Rubin weten. Nu is acht procent van de omzet afkomstig uit de webwinkel. Dat was nog vijf procent in 2017. 

LolaLiza heeft 110 winkels verspreid over Nederland, België en Frankrijk. In Nederland zijn er twee filialen van de kledingketen te vinden. 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends