Kledingapp Vinted stort zich op Nederlandse markt

Kledingapp Vinted stort zich op Nederlandse markt

C2c-platform voor tweedehands kleding Vinted heeft Nederland aangesloten op zijn internationale platform. Daarmee kunnen consumenten in ons land nu via de app hun kleding aan andere consumenten verkopen.

Vinted breidde zijn marketingactiviteiten in ons land deze maand uit met een nieuwe tv-campagne, die voor het eerst gedurende meerdere weken op grote schaal werd getoond. De van oorsprong Litouwse startup is naar eigen zeggen de grootste c2c-marktplaats voor tweedehands mode in Europa, met inmiddels 22 miljoen klanten. Dit jaar verwacht Vinted dat gebruikers voor meer dan een miljard euro aan kleding verkopen via het platform.

Vinted draaide eerder dit jaar al een test in Nederland en verhoogt nu de investeringen. De testfase liet zien dat Nederlandse gebruikers ‘zeer open staan’ voor het product, zegt ceo Thomas Plantenga. “Als het gaat om de resale van kleding, zijn we ervan overtuigd dat de Nederlandse markt essentieel is voor het voltooien van ons internationale platform.”

Gebruikers kunnen niet alleen in eigen land kopen en verkopen, maar ook bij aangesloten andere markten. De Nederlandse markt is aangesloten op het platform waartoe ook België, Frankrijk, Luxemburg en Spanje behoren.

De app is vergelijkbaar met het Nederlandse United Wardrobe. Verkopen op Vinted is gratis, terwijl voor kopers een vaste commissie van zeventig cent en vijf procent van de verkoopprijs wordt gerekend. 
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends