In de nieuwe winkel van het modemerk Everlane vind je de paskamerservice ‘Save my spot’. Bezoekers hoeven in het filiaal in Los Angeles niet meer in de rij te staan voor het bemachtigen van een paskamer, maar krijgen een berichtje op hun telefoon zodra er eentje vrij is.
‘Niemand vindt het leuk om in de rij te staan’, staat er op de witte muur van het pand. ‘Hier houden we jouw items in de gaten en een plekje bezet, wanneer de paskamer vrij is, sturen we een bericht’, staat er verder. In de tijd die bezoekers eerder in de rij stonden, kan nu langer tussen de kledingrekken worden gezocht.
Op een andere muur in de...
In de nieuwe winkel van het modemerk Everlane vind je de paskamerservice ‘Save my spot’. Bezoekers hoeven in het filiaal in Los Angeles niet meer in de rij te staan voor het bemachtigen van een paskamer, maar krijgen een berichtje op hun telefoon zodra er eentje vrij is.
‘Niemand vindt het leuk om in de rij te staan’, staat er op de witte muur van het pand. ‘Hier houden we jouw items in de gaten en een plekje bezet, wanneer de paskamer vrij is, sturen we een bericht’, staat er verder. In de tijd die bezoekers eerder in de rij stonden, kan nu langer tussen de kledingrekken worden gezocht.
Op een andere muur in de winkel is achtergrondinformatie over de producten te vinden, bijvoorbeeld waar deze wordt gemaakt en van welke duurzame grondstoffen. Het interieur van de winkel is rustig gehouden door het veelvuldige gebruik van wit met lichte houttinten. Hierdoor trekken de effen kleuren van de kleding meer de aandacht. De grootse raampartij aan de voorkant van het pand zorgt voor veel licht.
Everlane is een duurzaam modemerk en verkoopt producten in een minimalistische stijl voor zowel vrouwen als mannen. Oprichter Michael Preysman zei eerder nooit fysieke winkels te willen. “Ik kan geen enkele fashionretailer bedenken die een geweldige klantervaring biedt”, stelde hij. Toch was er de opening van een flagshipstore in New York in 2017, waarna later een vestiging in Los Angeles volgde.