Op het bedrijventerrein in Bladel heeft etailer TOM zijn vierde distributiecentrum geopend. Daarmee heeft het bedrijf, met webshops als internet-bikes.com en internet-toys.com, zijn opslagcapaciteit opgehoogd van 31 duizend naar 36 duizend vierkante meter. Een vijfde distributiecentrum staat al op de planning.
Omdat het assortiment van TOM snel groeit, werden de plannen voor een vierde distributiecentrum vervroegd. "We willen de klant een zo breed mogelijke keuze aanbieden. Koop je bij ons een fiets, dan kun je ook terecht voor bijpassende fietstassen. Ben je toevallig ook op zoek naar een cadeau voor je jarige neefje? Dan switch in een paar muisklikken naar onze online speelgoedwinkel. Door die cross-selling maken we het de klant makkelijk en houden we ze langer vast", vertelt ceo Tom te Riele.
De distributiecentra van TOM zijn allemaal in Bladel te vinden. "We willen alles dicht bij elkaar houden, zodat we logistiek snel kunnen schakelen", vertelt Te Riele. De etailer breidt dit jaar nog uit met een webshop voor babyspullen en in 2020 zal het huismerk van TOM, genaamd Amigo, verder uitgebreid worden. De extra capaciteit helpt het bedrijf ook op het gebied van klanttevredenheid, aangezien er minder vaak 'nee' verkocht wordt. RetailTrends sprak onlangs met Te Riele over de winstgevendheid van de etailer.
Reacties 0